Turkish Power
En kaliteli hizmeti almak için üye olunuz!

Turkish Power

TurkishPowerForumuna Hoşgeldiniz!Aradığınız ne varsa burda!
 
AnasayfaKapıGaleriKayıt OlGiriş yap
Forumumuza Hoşgeldiniz!İyi vakit geçirmeniz dileğiyle!
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» Süper Mario
Cuma Nis. 09, 2010 3:13 pm tarafından LegendKiller

» Bugs Bunny
Salı Şub. 16, 2010 8:56 pm tarafından LegendKiller

» Ruhsar
Salı Şub. 16, 2010 8:55 pm tarafından LegendKiller

» Ebru Gündeş'in An An Beyin Kanaması
Salı Şub. 16, 2010 8:54 pm tarafından LegendKiller

» Eski Türk Sigaraları!
Salı Şub. 16, 2010 8:51 pm tarafından LegendKiller

» Kemal Sunal Filmleri
Salı Şub. 16, 2010 8:50 pm tarafından LegendKiller

» Power Rangers
Salı Şub. 16, 2010 8:48 pm tarafından LegendKiller

» Milli Mücadele Dönemi Ayaklanmaları!
C.tesi Şub. 13, 2010 3:30 pm tarafından LegendKiller

» Amerikan Ambargosu 1975-1978
C.tesi Şub. 13, 2010 3:29 pm tarafından LegendKiller

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Google Translate

Paylaş | 
 

 Titanic Faciasının Anatomisi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
LegendKiller
Administratör
Administratör


Hangi Takımlısınız? : Galatasaray
Mesaj Sayısı : 295
Kayıt tarihi : 28/01/10
Yaş : 37
Nerden : Rize/Ardeşen

MesajKonu: Titanic Faciasının Anatomisi   C.tesi Ocak 30, 2010 5:08 pm

1912 yılından kalma bu biletin sahibi, tarihin en şanslı
insanlarından. Zira bileti düzenleyen White Star Line deniz şirketi,
Titanic'in sahibi olan şirketti. Bilette el yazısı ile belirtilen
geminin ismi ise Titanic...



Dünyanın en büyük deniz facialarından birinin yaşandığı Titanic'e
bileti olup da, devasa geminin ilk seferini kaçıran bu biletin sahibi,
aslında mutlak bir ölümden de kurtulmuştu...



İnsanoğlunun hayal gücünün bir ürünü olan bu gemi, aynı zamanda doğa
karşısında insanlığın çaresizliğini de gözler önüne sermişti.



1910 yılında White Star Line şirketi, bastırdığı broşürlerle "batması
imkansız" bir transatlantiğin reklamını yapıyordu.



1861 yılında İrlanda'da kurulan Harland and Wolff tersanesi,
Titanic'i inşa etme görevine 31 Mart 1909 tarihinde başlamıştı.



Her şeyiyle "en büyük", "en ihtişamlı" ve "en güçlü" olması planlanan
Titanic'ten önce...



...kardeş gemisi Olympic inşa edilmiş ve seferlere başlamıştı.


Olympic hem Titanic'in öncüsü olmuş, hem de White Star Line'ın
üretmeyi planladığı 3 devasa yolcu gemisi için sınıf ismi olmuştu.



Tam 46.328 ton olarak inşa edilen Titanic'i hareket ettirebilmek
için...



...iki tane dört silindirli buhar motoru kullanılıyordu.


Böylece devasa Titanic'in kalbi tam 59.000 beygir gücü üretiyordu...


1909'da inşasına başlanan Titanic'in gövdesi 31 Mayıs 1911'de
bitirildi.



Geminin diğer bölümlerinin bitirilmesi de neredeyse bir yıl daha
sürdü ve 31 Mart 1912'de tamamlandı.



Böylece 269 metre uzunluğunda, 28 metre genişliğinde, 46.328 ton
ağırlığındaki bu dev denize indirildi...



Titanic'in içi de eşsiz olması için tasarlanmıştı. Gemide bir yüzme
havuzu, spor salonu ve kütüphaneler yer alıyordu.



Bütün bu ihtişamıyla Titanic tam 3.547 kişiyi taşıyabilecek bir
gemiydi.



Normalde 3 bacalı olarak tasarlanan gemiye "daha etkileyici görünsün"
diye, 4. bir baca daha eklenmişti.



Denize indirildikten sonra Titanic Belfast'tan İrlanda denizine
götürüldü ve testlere başlandı.



Bu fotoğraftada Titanic, ilk yolculuğuna başlamak için
Southampton'dayken görülüyor.



Fotoğrafın çekildiği tarih 2 Nisan 1912...


Bu devasa transatlantiğin ilk seferine katılmak için milyonerler,
siyasetçiler, aktör ve aktrisler sıraya girmişlerdi.



Yolcuğunun henüz başında, Southampton limanını terkederken Titanic
bir tehlike atlatmış ve New York gemisiyle çarpışmaktan son anda
kurtulmuştu.



10 Nisan 1912 günü tarihi yolculuk başladı...


Geminin kumandası Kaptan Edward J. Smith'e verilmişti.


Titanic'in ikinci durağı Fransa oldu. Buradan aldığı yolcularla gemi
toplam 2.240 kişiyle New York'a doğru yola çıktı.



14 Nisan gecesi sıcaklık neredeyse 0 dereceye kadar düşmüştü. Kaptan
Smith, telsizle gelen buzdağı uyarılarını dikkate alıp, geminin rotasını
biraz daha güneye çekmişti.



Gökyüzü son derece açıktı, ancak ay yoktu. Saat 11.40'da geminin iki
gözcüsü köprüye telefonla
"Buzdağı, tam önümüzde" mesajını ilettiğinde artık çok geçti...



Görevi Kaptan Smith'ten devralan İkinci Kaptan Murdoch, birçoklarına
göre hatalı bir karar vererek gemiyi döndürdü ve buzdağı Titanic'e daha
sağlam olduğu söylenen burnu yerine, yandan çarpmış ve daha fazla hasar
almıştır.



Titanic inşa edilirken 16 su geçirmez bölmeyle korunmuş ve bu
bölmelerden 4'ü suyla dolsa bile batmayacak şekilde tasarlanmıştı. Ancak
buzdağının çarpmasıyla tam 6 bölme hasar görmüş ve gemi hızla suyla
dolmaya başlamıştı.



Sadece dakikalar içerisinde geminin içerisindeki su 2.5 metre
yüksekliğe ulaşmıştı. 12.27'de 65 kişi kapasitesi olan ilk kurtarma botu
sadece 28 kişiyle suya indirildi. Titanic'te toplam 1.178 kişiyi taşıma
kapasitesinde 20 kurtarma botu bulunmaktaydı.



Telsiz operatörleri sürekli yardım çağrıları gönderiyorlardı, ancak
Titanic'e en yakın gemi olan Carpathia'nın enkaza varması 4 saat
sürecekti. Köprüden, başka bir
geminin ışıkları görülse de, bu esrarengiz gemi Titanic'le hiçbir
şekilde iletişime geçmemiş, çağrılara yanıt vermemişti.



Saat 2.05'te geminin burnu tamamen sular içerisindeydi. 2.17'de
suların yüksekliği güverteye kadar geldi. Geminin yapımında kullanılan
malzemenin esneme özelliği olmaması, korkunç sonu hızlandırdı. Gövde
içeri dolan sulara dayanamadı ve tam anlamıyla ikiye ayrıldı. Önce burun
battı. Birkaç dakika sonra da kıç kısmı saat 2.20'de sulara gömüldü.



Büyük bir dehşetin yaşandığı yaklaşık 2.5 saatlik sürenin sonunda...


Tarihin en büyük deniz kazalarından biri çok ağır bir bilançoyla
ortaya çıktı...



2.223 kişiden sadece 706'sı kurtulmuş, 1.516 kişi yaşamını
yitirmişti.



Ölenlerin çoğu, -2 derecedeki deniz suyunda hipotermiye girmiş ve
yaşamını yitirmişti.



Titanic'in batması denizciliği, deniz seyahatlerine yaklaşımı ve gemi
tasarımlarını çok derinden etkiledi.



1 Eylül 1985'e kadar yeri keşfedilemeyen enkaz, bu tarihte Dr. Robert
Ballard liderliğindeki bir ekipçe bulundu ve tüm dünya Titanik
faciasını bir kez daha hatırladı...





Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://turkishpowerforum.hareketforum.biz
 
Titanic Faciasının Anatomisi
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Turkish Power :: Genel Kültür :: Nostalji-
Buraya geçin: