Turkish Power
En kaliteli hizmeti almak için üye olunuz!

Turkish Power

TurkishPowerForumuna Hoşgeldiniz!Aradığınız ne varsa burda!
 
AnasayfaKapıGaleriKayıt OlGiriş yap
Forumumuza Hoşgeldiniz!İyi vakit geçirmeniz dileğiyle!
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» Süper Mario
Cuma Nis. 09, 2010 3:13 pm tarafından LegendKiller

» Bugs Bunny
Salı Şub. 16, 2010 8:56 pm tarafından LegendKiller

» Ruhsar
Salı Şub. 16, 2010 8:55 pm tarafından LegendKiller

» Ebru Gündeş'in An An Beyin Kanaması
Salı Şub. 16, 2010 8:54 pm tarafından LegendKiller

» Eski Türk Sigaraları!
Salı Şub. 16, 2010 8:51 pm tarafından LegendKiller

» Kemal Sunal Filmleri
Salı Şub. 16, 2010 8:50 pm tarafından LegendKiller

» Power Rangers
Salı Şub. 16, 2010 8:48 pm tarafından LegendKiller

» Milli Mücadele Dönemi Ayaklanmaları!
C.tesi Şub. 13, 2010 3:30 pm tarafından LegendKiller

» Amerikan Ambargosu 1975-1978
C.tesi Şub. 13, 2010 3:29 pm tarafından LegendKiller

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Google Translate

Paylaş | 
 

 Koridor 4 part

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
LegendKiller
Administratör
Administratör


Hangi Takımlısınız? : Galatasaray
Mesaj Sayısı : 295
Kayıt tarihi : 28/01/10
Yaş : 37
Nerden : Rize/Ardeşen

MesajKonu: Koridor 4 part   Perş. Şub. 04, 2010 11:34 am

ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE SÖYLEYİM BU OYUN FREEWAREDİR VE DAĞITILMASI
SERBESTTİR!
Koridor - 4 Part -(%1000 türk oyunu)

http://rapidshare.com/files/17682176/Koridor.part1.rar
http://rapidshare.com/files/17689081/Koridor.part2.rar
http://rapidshare.com/files/17696849/Koridor.part3.rar
http://rapidshare.com/files/17703206/Koridor.part4.rar






AÇIKLAMA:

Son dönemlerde Türk Oyun Sektöründe bazı kıpırdanmalar olduğu birgerçek.
İstanbul ve Pusu gibi önemli projelerin yanı sıra pek çok
Türkprogramcısı da kendi çabaları ile bazı oyunlar hazırlamaya
başladılar.Bunlardan biri de çat kapı ofisimize gelen Koridor
"İnfaz Listesi"isimli oyun oldu. Zarfını açıp oyunu
bilgisarımıza kurana kadar büyükbir şaşkınlık içerisindeydik. Hakan
Nehir isimli programcıarkadaşımızın tamamıyla kendi çabası ile
hazırladığı ve oyunun heranına emeğini yansıttığı bu projeyi incelerken
de heyecanımız dinmedi.Temel olarak FPS tarzı olan oyunda, rehine
kurtarma, terörist avı,önemli kişileri ele geçirme gibi aynı türdeki
büyük yapımlardagördüğümüz hemen her çeşit aksiyon mevcut.

Önyargıları bir kenara bırakalım

Diğer tüm Türk yapımı oyunlarda olduğu gibi Koridor isimli bu oyunu
daincelerken oyunun hatalarını didiklemek yerine onun güzelliklerini
vegerçekten üzerinde harcanan emeğe saygı duymak gerek. İlk
baştavasatmış gibi görünen teknik yapısına rağmen Hakan arkadaşımız
yaptığıiş gerçekten taktire şayan.

Koridorun hikayesi de gerçekten ilginç. Son dönem Irak' ta meydanagelen
olaylardan sonra ortaya çıkan kaos ve boşluk ortamı bir çok
terörgrubunun iştahını kabartmıştır. Bu örgütlerden birisi, masum
Irakhalkıyla hiçbir ilgilerinin bulunmadığı halde sanki onlar
adınamücadele ediyormuş gibi bir dizieyleme başlamıştır. Bu eylemler çerçevesinde bir
çok Türk vatandaşı dakaçırılmış ve bazıları öldürülmüştür. Bu olayları
incelemek ve bunlarınarkasındaki terör örgütünü çökertmek amacıyla
Türkiye'de "Koridor"adındaki özel bir birim devreye
girer. Bu birim içinde yetiştirilmişaskerlerden birisi olan
"Duman" kod adlı özel tim elemanıdır vebelirlenen
görevleri gerçekleştirmek üzere seçilir.

Ana men baktığımızda gayet basit ve anlaşılabilir olduğunu görüyoruz.
Ayarlarbölümü fazlasıyla detaylı değil, ama Eğitim bölümü ve Görev emri
bölümügüzel düşünülmüş. Özellikle Görev emri isimli seçenekte
karakterimizeverilen son derece şerefli ve bir o kadar da tehlikeli
görevinayrıntılarını öğreniyoruz. Yeni oyun seçeneği ile ilk
görevimizebaşladığımızda bir kez daha şaşırıyor ve Hakanı tebrik
ediyoruz. Çünkügörevimizden hemen evvel minik bir video izliyoruz ve
eminim ki Hakanbu videoların özellikle üzerinde durmuş. Videolarda kimi
zaman çevredetaylarını kimi zamanda kaçırılan rehinelerin hallerini
izliyoruz.Ardından yükleme ekranı ile görev ayrıntılarımızı görüyor ve
aksiyonagiriyoruz.

Gerçekçilik için özel emek gösterilmiş

Tipik bir FPS oyunu olan Koridor, Quake 3 motoru üzerine monte edilmişve
Hakanın da kendi belirttiği üzere çeşitli siteler ve
oyunlardakimodelleme örnekleri kullanılarak hazırlanmış. Oyunun ana
iskeleti Quake3e ait olduğundan tuş kombinasyonları, teknik alt yapı
Quakeiandırmasına rağmen oyunun genel görünüşü Counter Strikea
benziyor.Görev yapısı da gayet basit olan Koridorda Duman isimli özel
askeriyöneterek terörist avlama görevlerin yapıyoruz.

Teknik anlamda kesinlikle bahsedilmesi gereken ayrıntılara gelince.
Birkere Hakanın belirttiği üzere nişan alma sistemi mümkün
olduğuncagerçekçi tutulmaya çalışılmış. Yani koşarken isabetli atış
yapmakneredeyse imkansız. Başarılı atış için ya durarak ya da çömelerek
ateşetmek gerekiyor. Minik bir ayrıntı da çevredeki çimen çalı ve
siperlerikullanmaktan geçiyor. Yani çalı arazide, çimenler
arasındaeğildiğimizde teröristler tarafından daha az görülüyor,
yeterinceyanımıza gelmeden fark edilmiyoruz. Oyunda kullanılan
önemliözelliklerden biri de bölgesel hasar sistemi. Ayaklarından
vurulanaskerler en az hasarı alırken, gövdeden daha yüksek seviyede
hasaralıyorlar. Kafaya isabet eden atışlar ise kesin ölüm ile
sonuçlanıyor.

Koridoru oynarken en çok hoşumuza giden yön hiç şüphe yok ki yapay
zekaoldu. Daha ilk bölümde dahi yaptığımız tek bir dikkatsizlik bile
hemenkafamızdan aldığımız kurşun darbesi ile kendimizi yerde bulmamıza
nedenoldu. Bu yüzden tüm oyun boyunca tetikte ve yere çömelerek
ilerlemeihtiyacı duyduk. Düşmanlar ise bizi gördüklerinde hemen
saklanacak birnoktaya geçiyor ve kendilerini güvene alıyorlar. Ayrıca
uzaktandürbünlü tüfek ile atış yapan düşmanlar ise kesinlikle
affetmedenkafamıza attıkları mermilerle ani ölümlerimize neden
oluyorlar.

Artılar ve eksiler bir arada

Koridor oyununa genç bir programcının üstün emeğine saygımızdan
dolayıpembe gözlüklerle bakmak istesek de maalesef kimi zaman
oyunçökmelerine varacak seviyede hatalar ile karşılaştık. İlk olarak
dikkatçeken ve önem derecesi yüksek olmayan hataların başında
çevredizaynının yeterince dolu olmaması geliyor. Eğer daha fazla obje
ileharitalar doldurulabilirse görünüm daha şık olacak diye düşündük.
Birdiğer unsur da düşmanların tam olarak nerede olduğunu fark
edememek.Kimi zaman ateş altında olduğumuzu hissettek de bize kimin
ateşettiğini uzun süre arayıp bulamadığımız olabiliyor. Ayrıca
kurşundeğiştirme ve silah değiştirme animasyonları olsaydı
oynanabilirlikepey yükselirdi. Kimi yerlerde de karakterimizin sıkışma
problemi sorunyaratabiliyor. Son ve en önemli hata ise kesinlikle
üzerinde durulmasıgereken çökme problemi. Koridorun tüm işletim
sistemlerine uymamasındanya da sistemi fazla zorlamasından
kaynaklandığını düşündüğümüz birproblemden dolayı oyun her an
çökebiliyor. Kimi zaman otomatik saveanında kimi zaman ise düşmana ateş
ederken bir anda windows hatası ilemasaüstüne dönebiliyoruz.

Bahsettiğimiz bu hatalara rağmen oyunda gerçekten hoşumuza giden biriki
teknik detay da elbetteki vardı. Mesela kimi objelerin kurşunlaetkileşim
halinde olması bize göre başarılı idi. Ayrıca karaktermodellemelerinin
de gayet başarılı olduğunu belirtmemiz gerek. Oyunesnasında X tuşuna
basarak üçüncül kişi görüş açısına geçebiliyorolmamız da artılardan bir
başkası.

Emeğe saygı göstermek gerek

Son derece amatör ruh ile hazırlanan Koridor "İnfaz
Listesi" isimli buFPS oyununda ne kadar hata olsa da Hakanı
gösterdiği bu emekten dolayıkutlamak gerek. Benioku dosyasında
belirttiği üzere Hakan böyle bir FPSoyununu hazırlarken gerek Internet
üzerinden gerekse diğer oyunlardanbulduğu materyallerden faydalanmış.
Açık söylemek gerekirse böyle biryol izlemeseydi bu projenin altından
kalkamazdı. Fakat tıpkı Hakan gibibu tip oyun projelerinde gönlü olan
ama işin büyüklüğünden korkanlarayol göstermek amacı ile bazı bilgileri
vermekte fayda var. Söz gelimioyun içindeki tüm silah modellemelerini sitesinde bulmak mümkünve fazladan bir uğraş gerektirmeden
bu modelleri oyun içine monte etmekpek çok insanın projesini
kolaylaştırabilir. sitesindende Quake 3, Unreal Tournament 2004
gibi oyun motorlarına uygun olarakhazırlanmış pek çok karakter
modellemesi de bu işte gönlü olaninsanların ufkunu açabilir.

Sonuç olarak değerlendirirsek Koridor; teknik açıdan vasatı çok
fazlaaşamamasına rağmen kısıtlı imkanlar göz önüne alındığında
gerçektenbaşarılı bir yapım. Pek çok materyal Internet ten alınmış olsa
da,bunların bir araya getirilmesi ve oyun haline getirlmesi hiç
desanıldığı kadar kolay iş değil. Tüm bunları göz önüne aldığımızda
Hakanı bu projesinden dolayı kutluyoruz. Oyunda karşılaştığımız ve
yazıdabelirttiğimiz hatalar düzeltilebilirse başarılı bir oyun
olduğunusöyleyecek duruma gelebiliriz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://turkishpowerforum.hareketforum.biz
 
Koridor 4 part
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Deer Drive Avcılık Oyunu Full Tek Link No Rapid

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Turkish Power :: Oyunlar :: Tüm oyunlar :: Rip Oyun-
Buraya geçin: